Dizelski pogon je vrsta avtomobilskega pogona
| Članek je bil prebran 1.786 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Avto lahko poganjajo različne izvedbe pogonskih agregatov ali motorjev. Dizelski pogon je ena najpogostejših današnjih različic skupaj z bencinsko različico. Za svoje delovanje dizelski pogon uporablja dizelsko gorivo. Dizelski pogon in dizelsko gorivo pa svoje ime črpajo iz imena izumitelja dizelskega motorja. V času izuma je dizelski pogon revolucionarno posegel v opremljenost večjih plovil za daljše razdalje. V osebna vozila se je dizelski pogon uveljavljal postopoma. Danes je dizelski pogon značilen za večja vozila, v nižjih avtomobilskih razredih prevladuje bencinski pogon.

Točenje gorivaOdločitev med dizelskim in bencinskim pogonom je povezana z mnogimi dobrimi in manj dobrimi lastnostmi ene ali druge pogonske različice. Načeloma je beninska različica avtomobila cenejša. Vstopne modele današnjih avtomobilskih modelov predstavljajo bencinske različice. Razlika v ceni je za mnoge upravičena za druge neupravičena. Poleg boljšega izkoristka dizelska različica zagotavlja boljše zmogljivosti, ki koristijo dinamiki vožnje. Privrženci bencinskih različic te razlike ne prepoznajo kot vredne doplačila, zato se odločijo za bencinske različice. Danes nekatere napredne bencinske različice že uspešno manjšajo razlike v zmogljivostih za boljšo dinamiko vožnje in boljšim izkoristkom v primerjavi z dizelskim pogonom. Vedno bolj konkurenčne postajajo tudi hibridne različice pogona. Gre za različico pogona, ki je sestavljena iz bencinskega ali dizelskega motorja ter elektro motorja. Naprednejše različice že dosegajo porabo, ki sodi v kategorijo ugodna, ima pa tudi druge prednosti. Hkrati pa tudi slabosti. Predvsem je slabost hibridnih različic v ceni, teži vozila, slabši vozni dinamiki in nekaterih drugih lastnosti. Dizelski pogon vsaj za enkrat nima konkurence v primeru, da vozilo uporabljamo za večje število kilometrov letno. Poleg tega ima neprimerljivo boljšo dinamiko vožnje, kar privrženci cenijo in niti pod točko razno ne pomislijo na bencinsko ali hibridno različico.

Zanimivo pri tem je, da so današnje uveljavljene pogonske različice bile v začetkih na preizkušnji priljubljenosti z mnogimi drugimi pogonskimi možnostmi. V pionirskih časih avtomobilizma je bilo vse mogoče, vsak si je po svoje predstavljal kočijo brez konj. Število posameznih vrst je veliko, toliko večja množica vseh izvedb posamezne vrste. Do današnjih dni sta se množično uveljavila predvsem dizelski in bencinski pogon. Dizelski pogon je množični priljubljenosti napredoval v osemdesetih in devetdesetih letih minulega stoletja, na račun dobrih in še danes cenjenih avtomobilskih modelov. Priljubljenost je povečala konkurenca, ki si je prizadevala pridobiti čim boljši in večji tržni delež na avtomobilskem trgu. Prihodnost bo verjetno pripadala hibridnim in električnim pogonskim različicam.

Dizelski pogon je učinkovita različica pogona, ki ga poleg porabe odlikuje vozna dinamika. Za nadomestne avto dele odklikaj v spletno trgovino www.silux.si.

© 29. 03. 2024 - mzone. Oglaševanje.