Digitalno oglaševanje – kaj ne deluje?
| Članek je bil prebran 216 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Da bi bili na področju digitalnega oglaševanja zares uspešni in učinkoviti, moramo najprej vedeti, kateri digitalni oglasi oziroma oglasni formati sploh delujejo in česa uporabniki spleta zares ne marajo. Slednjim se seveda velja izogibati, saj lahko z vsiljivimi in nezaželenimi oglasi na spletu nekemu podjetju, izdelku ali blagovni znamki naredimo več škode, kakor koristi. Včasih tako lahko investiramo v napačne oglasne formate, brez da bi se tega zavedali. Če si pri odločanju za najboljše strategije digitalnega oglaševanja želite pomoč, se lahko obrnete na W3B doo.

digitalno oglaševanjeČesa spletni uporabniki preprosto ne marajo?

Čar digitalnega oglaševanja oziroma marketinga je tudi v tem, da nam omogoča sprotno merjenje, analiziranje rezultatov in prilagajanje oglaševalskih kampanj glede na odzive uporabnikov spleta. Sicer se sliši povsem logično in samoumevno, a žal se še vedno prevečkrat dogaja, da se merljivosti in spletne analitike ne izkoristi v polnosti, rezultati kampanj oziroma oglasov na spletu pa potem ne dosegajo želenega učinka. Ker si vsi, tako podjetja kakor oglaševalci najverjetneje želijo zvišati standarde na področju spletnega oglaševanja, se je pomembno zavedati, kateri oglasni formati na spletu so med spletnimi uporabnimi še najmanj zaželeni. Takšni digitalni oglasni formati skoraj gotovo ne bodo dosegali uspešnosti in ne bodo delovali.

Na katere oglasne formate se torej uporabniki spleta najslabše odzovejo ali jih celo blokirajo?

Raziskave so pokazale, da se uporabnik na nekatere oglasen formate odzivajo bistveno slabše, kakor na druge, za povrh vsega pa nekatere celo blokirajo. To je iz vidika podjetja, ki oglašuje, seveda zelo pomemben podatek, saj nihče novel metati denarja za nekaj, kar uporabniki ne želijo videti. Med oglasnimi formati, ki so med uporabniki spleta najmanj zaželeni so pojavni oglasi, pred-vstopni oglasi z odštevanjem, oglasi s samodejnim predvajanjem zvoka in večji, lepljivi oglasi, ki se pojavijo na dnu spletne strani. Kot je mogoče opaziti, je večini izmed omenjenih oglasnih formatov skupno to, da se zdijo uporabniku vsiljivi in moteči. Nek oglas, ki npr. samodejno predvaja zvok ali pa pred-vstopen oglas, ki ga lahko ugasnemo, ko se odšteje določeno število sekund, so lahko iz vidika uporabniške izkušnje zelo moteči. Če želi npr. uporabnik spleta dostopati do nekih pomembnih informacij, psa ga vmes prekine zgoraj omenjen oglasni format, je to zanj ovira do pomembnih podatkov. Zaradi tega se bo na predvajano vsebino oglasa odzval negativno, lahko celo odklonilno, kar pomeni, da lahko s tovrstnimi oglasi neki blagovni znamki celo škodujemo. Ni torej vsaka reklama, dobra reklama, kot se je včasih rado reklo. Nekatere reklame preprosto niso dobre in ne delujejo.

Za uporabnike mobilnih naprav so prav tako najbolj moteči in nezaželeni pojavni oglasi, oglasi z gostoto (preko 30 %), pred-vstopni oglasi, oglasi z utripajočimi animacijami, celozaslonski oglasi s prikazovanjem na interakcijo uporabnika (scroll over), veliki lepljivi oglasi in še oglasi s pojavnostjo, na koncu spletne seanse.

Višji standardi v spletnem oglaševanju niso samo odgovornost oglaševalcev do blagovnih znamk, za katere pripravljajo oglaševalske kampanje, ampak je del odgovornosti namenjen tudi uporabnikom spleta, ki oglase prejemajo. Cilj digitalnega oglaševanja mora biti tako vsebina, ki bo pritegnila in formati, ki bodo nevsiljivi, a dovolj zanimivi, da si bodo uporabniki oglas želeli ogledati. Raziskave so pokazale, da so oglasi, ki si jih uporabniki ogledajo iz lastnega interesa in ne zaradi tega, ker so se pač pojavili in se jim na nek način vsilili, mnogo bolj učinkoviti in uspešni. Skupen cilj oglaševalcev mora biti tako tudi izboljšanje uporabniške izkušnje in hkrati večja učinkovitost pri oglaševanju blagovne znamke – eno brez drugega ne more uspeti in hodi z roko v roki proti istemu cilju. Samo upamo lahko, da bo takšnim smernicam v prihodnje sledilo čim več strokovnjakov, ki se ukvarjajo z digitalnimi oglasi.

Preberite nekaj nasvetov, da bo postalo digitalno oglaševanje mala malica! Več!

© 23. 07. 2017 - mzone. Oglaševanje.